Jung Me Chai

Initiatorin DISKURS Berlin

Sie arbeitet als freie Kuratorin und Autorin in Berlin und Seoul und als Assistent-Kuratorin am Kunst Museum Bochum. Sie ist Gründungsmitglied des Kunstvereins 701 e.V., Düsseldorf. Sie hat u.a. folgende Ausstellungen verantwortet: No More Daughters And Heroes, Aram Art Gallery, The Goyang Cultural Foundation, Korea // Organ Mix, Total Museum, Korea // Kleines Affektchen (Part Film, Video, Performance), Museum Bochum. 2011 bis 2014 war sie Projektmanagerin von „Transfer-NRW-Korea“ beim Kultursekretariat Wuppertal. Seit Jahren publiziert Jung Me Chai kunstbezogene Kolumnen für Wolgan Misul und Artnow.

 

Founder DISKURS Berlin

She studied at the Kunstakademie Düsseldorf with Prof. Fritz Schwegler and at the Rietveld Academy audiovisual media. From 2011 to 2013 she has worked as project manager for the project "Transfer Korea - NRW " at the NRW Kultursekretariat. She currently works as a freelance curator and as well as an assistant curator at the Kunstmuseum Bochum. She has curated exhibitions such as No More Daughters And Heroes, Aram Art Gallery, The Goyang Cultural Foundation, Korea // Organ Mix, Total Museum, Korea // Kleines Affektchen (Part Film, Video, Performance), Museum Bochum. She contributed articles to Wolgan Misul, Artnow.

 

Dr. Won Jung Shin
Initiatorin DISKURS Berlin

Sie studierte Kunstgeschichte, Erziehungswissenschaft, Christliche Archäologie und Byzantinische Kunstgeschichte an der Albert-Ludwigs-Universität Freiburg im Breisgau. Zur Zeit  promoviert sie an der Humboldt-Universität Berlin über Nam June Paiks frühe Jahre in Deutschland. Sie publizierte u. a. in NEUE ARCHITEKTUR OBERRHEIN, Basel,  in: POSITIONEN. TEXTE ZUR AKTUELLEN MUSIK  und in: NJP READER #4. Exhibition of Music,  Nam June Paik Art Center. Seit 2008 ist Won Jung Shin in Deutschland als Korrespondentin für MONTHLY ART MAGAZINE WOLGANMISOOL tätig.

 

Co-Founder DISKURS Berlin
She studied History of art, Pedagogy, Christian art and Byzantine art history in Albert-Ludwigs-Universität Freiburg i. Br., Germany, and obtained a master’s degree in 2006. Since 2008, she has been studying for a Ph.D. in Art History
in Humboldt-Universitätzu Berlin, and is currently working on her thesis about Nam June Paik’s early period in Germany. Sie contributed articles to NEUE ARCHITEKTUR OBERRHEIN, by Ines Goldbach, Basel 2007, and Ausstellung Nam June Paik to Positionen. Texte zur aktuellen Musik and Reading (between) the Lines – Nam June Paik’s Wuppertal Exhibition to NJP READER #4. Exhibition of Music, ed. by Manu Park, Nam June Paik Art Center. She has been working since 2008 as a correspondent in Germany for MONTHLY ART MAGAZINE WOLGANMISOOL.

 

Beatrix Joyce

Editorial Assistant

Beatrix Joyce is a performance artist and arts writer from the UK and the Netherlands. She holds an MA in Critical and Creative Analysis from Goldsmiths University, London and a BA in Contemporary Dance from Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance, London. For her dissertation, she invented a cross-disciplinary performative research method named the ‘Sound Map’ and exhibited her findings as part of Telegraph Hill Festival in 2017. Her works have been shown in London, Brighton, Berlin, Leipzig and Sevilla. In 2018, she was selected to participate in the EU Culture Backstage Cultural Entrepreneurship Programme. 

 

Sharif El Fatatry

Graphic Designer

Sharif El Fatatry was born in Munich and is currently studying Illustration at the University of art & design BTK, Berliner Technische Kunsthochschule in Berlin. He invested more than 10 years in drawing and sketching as art and design. His project-portfolio ranges from 3D Paper-craft Sculptures to Pop-up Books, Publications, digital art and layouts for books and magazines.

 

Graphic Designer

Sharif El Fatatry wurde in München geboren und studiert momentan an der Berliner Technischen Kunsthochschule (BTK) den Studiengang Illustration. Mit seiner nun mehr als 10-jährigen Erfahrung im Bereich Kunst und Design, hat er sich in seiner Arbeit hauptsächlich von seinen Heimatsorten Barcelona, Kairo und München inspirieren lassen. Sein Projekt-portfolio erstreckt sich von Publikationen, digitaler Kunst, Gestaltung von Printmedien wie Büchern und Magazinen, bis hin zu 3D Papierskulpturen und Pop-Up Büchern. 

http://www.sharif-fatatry.com/

 

Gerit Christiani

Beirat DISKURS Berlin

Studium an der Kunstakademie Düsseldorf, Erziehungswissenschaft und  Sonderpädagogik in Bonn und Köln; Exposés für  FWU Medieninstitut in München, Dezernentin für Kunst- und Kulturförderung beim Regierungspräsidenten Düsseldorf, Konzeptentwicklung für den Verein zur Förderung der jungen Kunst 701 e.V., Beiratsmitglied bei  701 e.V.,  Künstlerberatung  ART SERVICES, Initiatorin und Organisatorin Internationaler Austauschs für Bildende Künstlerinnen des FKB NRW mit den Ländern Israel, Georgien und Armenien.

 

Advisory board DISKURS Berlin

She studied at the Kunstakademie Düsseldorf, Educational Science and Special Education in Bonn and Cologne. She wrote synopses for FWU Media Institute in Munich. Her activity has been head of  the Department of Art and cultural promotion at district council, the development of concept for the art Association  701 e.V., Advisory Board Member of 701 e.V., advisory services to artists ART SERVICES, initiator and organiser of international exchange for visual artists of the FKB NRW in Israel, Georgia and Armenia.

 

Sepp Hiekisch Picard

Beirat DISKURS Berlin
Stellvertretender Direktor, Kunstmuseum Bochum

Studium der Kunstgeschichte, Literaturwissenschaft und Philosophie an der Ruhruniversität Bochum. 1982 Magister Artium mit der Arbeit “Untersuchungen zum bildnerischen Werk von Peter Weiss”. 1985 – 1987 wissenschaftlicher Mitarbeiter am Museum für Kunst und Kulturgeschichte Dortmund. Seit 1987 Kurator am Kunstmuseum Bochum; stellvertretender Leiter des Museums. Zahlreiche Ausstellungen und Publikationen zur modernen und zeitgenössischen Kunst; Schwerpunkte sind Surrealismus, imaginative Kunst, Art Brut, aber auch konkrete und konstruktive Kunst. Mitherausgeber der Werkverzeichnisse zum OEuvre von Woldemar Winkler. Seit 1997 Geschäftsführer des Westdeutschen Künstlerbundes.

 

Advisory board DISKURS Berlin

Vice Director of Museum Bochum
He studied 
History of Art, Literature and Philosophy at the Ruhr University Bochum. He earned his Master of Arts degree in 1982, with the thesis "Studies on the pictorial work of Peter Weiss". From 1985 till 1987 he worked as the curatorial assistant at the Museum für Kunst und Kulturgeschichte Dortmund. Since 1987 he is the curator at the Kunstmuseum Bochum, vice director of the museum. He has curated numerous exhibitions and has published publications on modern and contemporary art; focuses on surrealism, imaginative art, art brut, but also concrete and constructive art. Co-editor of the List of the oeuvre of Woldemar Winkler. Since 1997 he is  Managing Director of the West German Association.

 

Dr. jur. Stefan Haupt

Beirat DISKURS Berlin
Sammler, Rechtsanwalt

Rechtsanwalt Dr. Stefan Haupt wurde 1962 in Berlin geboren, Studium der Rechtswissenschaften in Leipzig, seit 1990 selbständiger Rechtsanwalt in Berlin mit eigener Kanzlei, Schwerpunkte: Urheber-, Medien- und Verlagsrecht. 1990 Promotion an der Humboldt-Universität zu Berlin, seit 1997 diverse Lehr- und Referentenaufträge. Dr. Stefan Haupt hat eine Vielzahl von Beiträgen in Fachpublikationen veröffentlicht. Er ist seit 2006 Herausgeber und Autor der Schriftenreihe »Berliner Bibliothek zum Urheberrecht« im Verlag Medien und Recht, München. Als Anwalt beschäftige ich mich mit Urheber-, Medien- und Verlagsrecht. Das impliziert, dass ich Malern, Grafikern, Bildhauern, Galeristen und anderen im künstlerischen Bereich Tätigen begegne. Irgendwann war es mir zu wenig, mich nur mit den Rechts-problemen der Künstler zu beschäftigen. Ich wollte wissen, welche Kunst hinter den Problemen steckt und ob mich diese emotional berührt.« Berlin, Juni 2011


Advisory board DISKURS Berlin
Collector, Lawyer

Areas of expertise: Copyright and Entertainment law, Publishing law, Media law
As a lawyer for copyright,
media 
and publishing the law, Stefan Haupt's encounters with painters, graphic artists, sculptors and gallery owners were initially limited to a purely legal context. But not long after this began, Haupt was eager to find out more about the actual art behind the legal cases. The decision to build a collection dealing with art and money was made final with the purchase of the work Money for Art (1997) by the NewYork based Taiwanese artist Lee Mingwei. The work consists of a folded origami-sculpture and five photographic prints that document the project. The artist had given folded 10-Dollar-bills to nine individuals from a different walk of life. After six and again after twelve months, the artist revisited the owners of the origami-sculptures to find out what had happened to the folded bills. Some people kept the folded artwork, others bought Häagen Dazs-ice cream, a Paul-Simon-CD or moccasins for example. This work by Lee Mingwei reveals an individual appreciation and value of both money and art.

 

 

Thomas Eller
Beirat DISKURS Berlin

Künstler, Kurator

Seit 1990 intensive Ausstellungstätigkeit als Künstler in Galerien und Museen in Europa, Amerika und Asien. Von 1995 bis 2004 lebte er in New York. In Berlin gründete er danach das Online-Kunstmagazin artnet.de. Von 2004 bis 2008 war er Chefredakteur des Kunstmagazins. Von 2008 bis 2009 war Eller Geschäftsführer für den künstlerischen Bereich der Temporären Kunsthalle Berlin.

Unter dem Arbeitstitel “The White Male Complex” entstehen seit 2011 Kunstwerke und Ausstellungsprojekte im internationalen Rahmen. Zuletzt war er Ko-Kurator des Ausstellungsprojekts “Die 8 der Wege”, 2014 mit 23 jungen Pekinger Künstler in Berlin.


Advisory board DISKURS Berlin
Artist and curator

From 1990 until today he has been exhibiting extensively in galleries and museums in Europe, Asia and the Americas. From 1995 until 2004 he was living in New York. Returning to Berlin he founded the online art magazine artnet.de and served as editor-in-chief from 2004 to 2008. From 2008 to 2009 he was executive director and artistic director of Temporäre Kunsthalle Berlin. “The White Male Complex” is the working title of a series of artworks and exhibition projects he has been working on since 2011. In 2014 he co-curated the exhibition “The 8 of paths”  with 23 Beijing based artists in Berlin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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